Wat zijn jouw favoriete kantoorartikelen?

De een denkt bij kantoorartikelen aan pennen en papier, de ander toners en cartridges. Voor ons is het een uitgebreid assortiment van artikelen die de dagelijkse werkzaamheden op kantoor (of thuis natuurlijk!) een stuk makkelijker maken. Een feit is dat je ongemerkt veel gebruik maakt van al deze producten. Leuk om daarom even stil te staan bij het assortiment én de logistieke operatie die hierachter zit.

Assortiment kantoorartikelen

Kantoorartikelen is dus een heel breed begrip voor een zeer divers assortiment artikelen. Denk bijvoorbeeld óók aan allerlei facilitaire zaken zoals frisdrank, schoonmaakmiddelen en batterijen. En natuurlijk horen ook papierwaren en opbergartikelen hierbij. Kijk eens in onze webshop om een beter beeld te krijgen. Je vind hier ruim 25.000 artikelen!

Met zo een breed assortiment kunnen we het ons goed voorstellen dat je soms vragen hebt. Daarom zitten wij klaar om je te helpen met persoonlijk advies. Veel van onze klanten kennen we al omdat we hen hebben kunnen helpen met een inrichting van de werkruimte (bekijk hier ons portfolio als je nieuwsgierig bent) of omdat we elkaar kennen vanuit de regio (Papendrecht, Dordrecht, Rotterdam). Maar we leren graag nieuwe mensen kennen, wist je al dat we onze kantoorartikelen landelijk leveren? Vandaag voor 16.00uur besteld is morgen in huis!

Een kijkje achter de schermen: de logistieke operatie

Dit brede assortiment mét de benodigde service vraagt natuurlijk een enorm goed ingerichte logistieke operatie. Hiervoor hebben we gekozen voor een samenwerking met een van de grootste inkooporganisaties voor kantoorartikelen in Nederland: Koninklijk Quantore. Hoog tijd voor een kijkje achter de schermen. Want wat gebeurt er nadat jouw order ontvangen is in onze webshop?

Allereerst controleren we de order handmatig, we houden deze persoonlijke check er graag in. Vervolgens wordt de order doorgestuurd naar het logistiek centrum. Dit is een geavanceerd logistieke hub met een vloeroppervlakte van ruim 20.000 vierkante meter. Hier is ruimte ruimte voor 24.000 artikelen en kan zo’n 35.000 orderregels per dag verwerken. Het pand beschikt over 12 laaddocks en 6 losdocks. Een lopende band van maar liefst 2 kilometer lang brengt kantoorartikelen naar de sorter, waar 1200 dozen per uur kunnen worden klaargemaakt voor verzending.

We blijven verbeteren

Aan dit logistieke proces worden continue verbeteringen aangebracht. Eigenlijk zijn we hier nooit mee klaar. Zo worden er sinds dit voorjaar nieuwe, sterkere verzenddozen gebruikt. De nieuwe dozen zijn sterker omdat ze op een slimmere manier gevouwen worden, er meer lijm op de randen zit én doordat de dozen gemaakt zijn van een dikker soort karton. Wij vinden het belangrijk dat artikelen in de beste staat worden geleverd.

Vernieuwingen in het assortiment

Ook blijft het assortiment zich continu vernieuwen en uitbreiden. De behoefte van onze klanten veranderd immers, hier bewegen we in mee. Een voorbeeld? We zien de laatste tijd veel meer vraag naar facilitaire artikelen. Daarom wordt dit assortiment versneld uitgebreid. Hierbij wordt ook gedacht aan de portemonnee: onze inkooporganisatie Quantore werkt momenteel aan een nieuw lancering van het huismerk Cleaninq, schoonmaakmiddelen met een zakelijk karakter. Later dit jaar meer hierover!

We bieden A-merk producten én kunnen je huismerk alternatieven adviseren passend bij jouw wensen. Bijvoorbeeld de Quantore huismerk artikelen zijn voor veel van onze relaties al bekend. Van inktcartridges (100% garantie!) tot aan schrijfblokken en pennen. De kwaliteit van Quantore huismerkartikelen is vergelijkbaar met die van A-merken, maar de prijs is een stuk scherper. Een inmiddels vertrouwd, kwalitatief assortiment tegen een scherpe prijs.

Samenwerken aan het mooiste assortiment kantoorartikelen

Dit kijkje in de logistieke operatie en de meest recente veranderingen in het assortiment zijn echt nog maar een héél klein stukje van de gehele operatie. We kunnen je nog veel meer vertellen over bijvoorbeeld milieukeurmerken, ISO kwalificaties, de manier van Maatschappelijk Verantwoord werken, etc. Het gehele proces en assortiment zijn continu in ontwikkeling. We zullen je  in onze blogs graag blijven bijpraten.

Weet ieder geval dat een grote, betrokken groep specialisten er dagelijks aan werkt om jouw favoriete kantoorartikelen op je werkplek te krijgen. Het team bij Inside Office zal hiervoor altijd samenwerken met de beste partners in de markt. En aan al onze relaties: bedankt voor het vertrouwen!