✓ Kennis & creativiteit in projectinrichting ✓ Ervaring in realisatie ✓ Ontzorging van a tot z
io_rgb_payoff_wit

HomeHybride werkenThuiswerkplek

Thuiswerkplek

CTA header

Door de jaren heen is onze manier van werken veranderd en is hybride werken plotseling in een stroomversnelling geraakt. Meer dan ooit vragen werkgevers om grote flexibiliteit van medewerkers en willen en moeten ze overal kunnen werken. Een fijne werkplek op kantoor werd van de ene op de andere dag verruild voor een thuiswerkplek. We waren niet allemaal even voorbereid op deze verandering, met alle gevolgen van dien. Het faciliteren van een aangename thuiswerkplek is sindsdien alleen maar belangrijker geworden. Inside Office is als ervaren projectinrichter gespecialiseerd in het creëren van prettige thuiswerkplekken. Wij verzorgen graag het project van concept tot realisatie.

Thuiswerkplek inrichten

Om ervoor te zorgen dat je thuis ook goed ondersteunt wordt tijdens de dagelijkse werkzaamheden, is het noodzakelijk dat de thuiswerkplek op een manier wordt ingericht die voor jou werkt. Een plek waar je je geïnspireerd voelt, je goed kunt concentreren en die alles biedt wat je nodig hebt gedurende een werkdag. Iedereen moet ergonomisch verantwoord thuis kunnen werken. Inmiddels hebben we vele jaren ervaring in het inrichten van uiteenlopende projecten, waaronder ook thuiswerkplekken. Wij focussen ons voornamelijk op uitgebreide thuiskantoren. Aan de hand van jouw wensen en behoeftes creëren we een thuiswerkplek die voldoet aan jouw eisen. Voor de inrichting maken we gebruik van design kantoormeubilair en de beste ergonomische accessoires. We vertrekken pas als jij tevreden bent.

Een ergonomische thuiswerkplek faciliteren

Om een aangename werksfeer in huis te creëren is het van belang om vergelijkbare eisen te stellen aan een thuiswerkplek als aan een kantoorwerkplek. Dit geldt zowel voor het meubilair als voor mogelijke afleiding. In de praktijk blijk dit echter niet altijd vanzelfsprekend te zijn. Veel werkenden die hybride werken zien vaak de noodzaak niet om een hele werkplek in te richten als ze ook gewoon voorovergebogen aan de keukentafel kunnen werken. Dit heeft ergonomische klachten tot gevolg en afleidingen liggen constant op de loer. Bij het faciliteren van de thuiswerkplek houden we rekening met de volgende zes W’s:

Werkplek: bureaustoel, bureau, beeldscherm(en), toetsenbord en de muis

Werkhouding: zitten in de juiste houding, staan, afwisseling

Werkdruk: inspanning, ontspanning

Werkomgeving: verlichting, geluid, temperatuur, geordendheid

Werktijden: pauzes, planning, pieken en dalen

Workout: beweging

Door deze 6 W’s met elkaar te combineren ontstaat er een fijne werkplek die aan alle eisen voldoet.

Tips voor het inrichten van jouw thuiskantoor

Maar hoe richt je je thuiskantoor of thuiswerkplek in die voor jou werkt? Hieronder geven we enkele tips zodat je ook thuis lekker aan de slag kunt gaan.

1. Ergonomisch kantoormeubilair

Iedere goede thuiswerkplek begint bij het aanschaffen van ergonomisch kantoormeubilair, indien je hierover nog niet beschikt. Denk hierbij aan een ergonomische bureaustoel en een zit/sta bureau, liefst elektrisch verstelbaar. Met een ergonomische bureaustoel voorkom je dat je zomaar urenlang in de verkeerde houding aan het werk bent. Klachten aan je rug, schouders of nek zijn het resultaat wanneer je niet de juiste ondersteuning krijgt van je bureaustoel. Met een zit/sta bureau kun je zelf de hoogte van je bureau bepalen. Met name medewerkers die urenlang achter elkaar op dezelfde plek zitten adviseren we zo’n bureau. Ben je het zitten na verloop van de dag beu? Dan stel je deze eenvoudig hoger in en kun je staand aan het werk. De afwisseling is goed voor lichaam en geest.

2. Een opgeruimde thuiswerkplek

Opgeruimd staat netjes. Een schone en opgeruimde thuiswerkplek draagt positief bij aan je werkhouding- en plezier. We kunnen ons niet goed concentreren in een ruimte waar overal rommel ligt. Bij het inrichten van een thuiswerkplek is het creëren van voldoende opbergruimte dan ook essentieel. Leuke kasten, lades of ruimteverdelers kunnen helpen om alles keurig op orde te houden.

3. Een prettige werkomgeving creëren

Om optimaal te presteren hebben we behoefte aan voldoende licht. Een onderbelichte thuiswerkplek kan resulteren in hoofdpijn en overige vermoeidheidsklachten. Vanzelfsprekend is felle TL-verlichting in een woning niet echt praktisch. Om toch voldoende licht te krijgen gedurende de dag, kijken we naar de meest ideale plek in een ruimte om de werkplek neer te zetten. Vaak is dit in de buurt van een raam. Mocht dit niet mogelijk zijn, plaats dan een mooie bureaulamp achter of naast je schermen, die ook prettig je werkgedeelte verlicht.

4. Kleed het gezellig aan

Van een koude en kille ruimte word je niet echt gemotiveerd en geïnspireerd om het meeste uit jezelf te halen. En aangezien je flink wat uren dagelijks doorbrengt aan je werkplek, kun je het er maar beter het beste van maken. Kleed je thuiswerkplek daarom gezellig aan met passende en praktische accessoires die jou kunnen ondersteunen tijdens je werkzaamheden.

Inrichting thuiswerkplek uitbesteden

We kunnen de complete inrichting van je grote thuiskantoor voor je verzorgen en ontwerpen. Hierbij ontsnapt er geen enkel detail. Aan iedere lamp, bureau, zithoekje en stoel is gedacht. Aan de hand van persoonlijke gesprekken komen we er samen achter wat jij nodig hebt om optimaal te presteren in een mooie en fijne werkomgeving thuis. Wij beschikken over de juiste middelen, kennis en ervaring om de inrichting van jouw thuiswerkplek tot een succes te maken. We zitten vol creativiteit, passie en beschikken over een breed pakket kantoormeubilair. We toveren jouw wensen om naar de perfecte thuiswerkplek.

 

We bieden een totaaloplossing

Ons doel is om jou zoveel mogelijk te ontzorgen gedurende het hele traject. Van A tot Z regelen wij het (her)inrichting van je thuiswerkplek. Het begint met het vertalen van jouw wensen naar een 3D ontwerp. Het plaatje komt dan echt helemaal tot leven die vervolgens door ons gerealiseerd wordt. Met passie werken we alle details uit, zodat jij straks kan genieten van een fijne werkplek waar je ’s ochtends met plezier start aan een nieuwe werkdag.

Interesse? Schakel onze diensten in!

Inside Office is een ervaren kantoorinrichter. Mocht je bedrijfspand al een tijdje toe zijn aan een verbouwing of renovatie, dan is dit het perfecte moment om alle coronamaatregelen mee te nemen in een nieuwe coronaproof kantoorinrichting. Zo kun je bijvoorbeeld hybride werken faciliteren en voldoen aan de nieuwste wet- en regelgeving. Maar ook als dit niet het geval is, kunnen wij vaak met efficiënte en doeltreffende veranderingen jouw kantoor volledig coronaproof maken. Neem gerust contact op voor meer informatie of stap eens binnen bij onze showroom. We helpen je graag!